Akademikliniken i Stockholm söker supporttekniker till IT avdelningen

Akademikliniken är Nordens ledande privata aktör inom plastikkirurgi och estetiska behandlingar. En koncern i stark expansion på en marknad i snabb tillväxt med fokus på expertis, trygghet och service av högsta kvalitet. Idag är vi mer än 300 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark som tillsammans utför mer än 60 000 estetiska operationer och behandlingar om året.

Om du delar vår vision ”Världens nöjdaste kunder. Med sig själva.”, uppskattar ett arbetssätt som genomsyras av våra värdeord Passionerade, Pålitliga, Professionella Pionjärer och vill arbeta med några av världens främsta estetiska experter så är du välkommen att kontakta oss. Läs mer om Akademikliniken på ak.se

Vi söker nu en serviceinriktad, kontaktskapande och social supporttekniker med intresse för teknik och en vilja att hjälpa andra och göra saker till det bättre.

Du är en kommunikativ och driven person som brinner för att ge god service och alltid ge det lilla extra. Du är van att ta eget ansvar och alltid slutföra dina åtaganden.

Vi sitter på Storängsvägen i Stockholm men användarna är spridda över våra kliniker i norden.

Arbetsuppgifter

Du kommer att vara första kontakten för de interna användarna, hantera ärenden, genomföra felsökning samt eskalera de ärenden man själv inte har möjlighet att lösa. Arbetet kommer till största del att ske genom fjärrstyrning men om möjligt självklart även ute i verksamheten, face 2 face med användarna. Du kommer du att stötta medarbetarna med allt som rör den dagliga verksamheten såsom telefoni, klientutrustning samt interna system.

Detta ställer krav på dig att du tycker om att hjälpa människor, har en pedagogisk ådra, en vilja att ständigt utveckla och förbättra samt ett genuint intresse av att öka förståelsen i verksamheten för IT.

Kvalifikationer

  • Ett brinnande intresse och god känsla för service och kundbemötande.
  • Stort intresse för teknik, kanske har du provat på rollen som supporttekniker och vill fortsätta utvecklas inom den.
  • Erfarenhet av främst Mac men även till viss del Windows klienter.
  • Vana att dokumentera sitt arbete i ärendehanteringssystem.
  • Rollen kräver att du är flytande i svenska språket och även känner dig bekväm att ge support och skriva på engelska. Förståelse för norska och danska är ett plus.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har en positiv inställning och är en hjälpsam person med ett stort engagemang och driv. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och är flexibel och trygg i din yrkesroll. Du är en positiv person med intresse i och förmåga för att arbeta nytänkande och du tycker om att ta ansvar och engagera dig.

Anställningsform

Heltid

Arbetstider Kontorstider 8:00 – 17:00

Kontakt

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta IT Chef Danne Gellerbrink på danne.gellerbrink@ak.se.

Välkommen med din ansökan (CV och ett personligt brev) per e-post till Danne Gellerbrink danne.gellerbrink@ak.se senast den 17/1 – 2020. Märk din ansökan med ”Supporttekniker till IT avdelningen”. Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan snarast möjligt.

Genom att skicka in din ansökan via e-post samtycker du till att CV, Personligt brev och dess personuppgifter behandlas av Akademikliniken för att hantera din ansökan. Uppgifterna kommer endast att hanteras av oss inom företaget, samt i enlighet med vår Integritetspolicy.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev